Cea mai inalta sosea din Romania este DN67C, care face legatura intre localitatile Novaci si Sebes. Este cu aproximativ 100 de metri mai inalta decat Transfagarasanul si se numeste Transalpina. In poza atasata se vede Pasul Urdele, aflat la 2145m inaltime.
Şoseaua Transalpina şi Rânca—vedere dinspre vârful Păpuşa (2.135 m)
Lungime: 148,2 km
Deschis: 1935
Capătul de sud: Ciocadia
Intersecţii
principale: DN67 la Ciocadia
DN7A la Obârşia Lotrului
DN1 la Sebeş
DN7 la Sebeş
Capătul de nord: Sebeş
Unităţi administrative traversate: Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba
Oraşe: Novaci
Comune traversate: GJ: Bengeşti-Ciocadia
VL: Voineasa
SB: Jina
AB: Comuna Şugag, Alba, Săsciori
Transalpina (DN 67C) este o şosea din Munţii Parâng, în Carpaţii Meridionali. Este cea mai înaltă şosea din România, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m). Drumul face legătura între oraşele Novaci din judeţul Gorj şi Sebeş din judeţul Alba. Fiind un drum alpin, este închis pe perioada iernii.
Drumul dinspre Novaci este asfaltat doar până la Rânca (1.600 m). În continuare, drumul este cu bolovani şi grohotiş, fiind nerecomandat pentru autoturismele cu garda la sol joasă, precum şi pentru cele cu resurse de putere reduse, având în vedere pantele destul de abrupte care urmează.
Începuturile acestui drum sunt neclare. Unele surse susţin că a fost construit prima dată de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, motiv pentru care pe hărţile de istorie este trecut sub denumirea de "coridorul IV strategic roman".
Există şi o legendă locală, care spune că, la sfârşitul secolului XVIII şi la începutul secolului XIX, fiecare familie a participat la construirea unei porţiuni din acest drum, în funcţie de posibilităţile fizice şi financiare ale sale.[3]
Potrivit altor surse, şoseaua a fost construită şi pietruită de nemţi în timpul primului război mondial, din raţiuni militare, însă a fost foarte puţin folosită.[4]
Transalpina a fost reconstruită în perioada interbelică şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată de regele Carol al II-lea.
Drumul a mai fost reabilitat în timpul celui de-al doilea război mondial, când nemţii aveau nevoie de această cale de acces din motive militare. De atunci a fost foarte puţin întreţinut.
Este prevăzută modernizarea acestui drum pe o distanţă de 148 de kilometri, între Sebeş, judeţul Alba şi Bengeşti, judeţul Gorj.[4]
În fiecare an în luna septembrie pe o portiune de serpentine a DN67c între Novaci şi Rânca se desfăşoară Campionatul Naţional de Viteză în Coastă etapa Rânca
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu